Mblo, Ini Alasan si Cantik Nasirah Nikahi Kakek Tua: Karena Cinta

Mblo, Ini Alasan si Cantik Nasirah Nikahi Kakek Tua: Karena CintaNasirah dan suaminya, Ismail @bernama.com

Heboh pernikahan Nur Nasirah, gadis remaja 18 tahun dengan Ismail Lombok, pria 66 tahun yang lebih tua dari bapaknya membetot perhatian publik.

Netter pun mempergunjingkan pernikahan pasangan beda usia puluhan tahun tersebut.

Nasirah yang selama ini bungkam akhirnya membeberkan alasan mau menikahi duda beranak delapan tersebut.

Menurut Nasirah, dia mengenal Ismail dua tahun lalu saat dirinya masih berumur 16 tahun. Ismail sendiri merupakan seorang pensiunan 'Pihak Berkuasa Kemajuan Pekebunan Kecil Perusahaan Getah (RISDA)'. Selain itu, Ismail merupakan pekebun dan sering minum di restoran milik ibunya, Salma Abdullah, 42, di Paka.

Nur yang membantu melayani para pelanggan di warung ibunya sama sekali tak menyangka jika Ismail diam-diam menaruh hati padanya. Sampai akhirnya Ismail melamar langsung Nasirah kepada orangtuanya.

"Biar apa orang hendak kata kepada saya namun saya terimanya seadanya, dia begitu mengambil berat dan menyayangi saya sepenuh hati. Lagipun perkahwinan kami direstui keluarga, kami berkahwin dengan cara yang sah, ikut adat, cuma jarak usia sahaja berbeza, ia bukan penghalang cinta kami," kata Nur Nasirah.

nasirah-kakek

Pernikahan keduanya dilangsungkan secara sederhana dengan dihadiri wakil keluarga masing-masing pada 18 Maret lalu di rumah Ismail di Jalan Santong, Paka.

Terkait pernikahan anaknya itu, ibunda Nasirah yang sudah lama mengenal Ismail atau Pok Wil menceritakan, "Selepas anak saya tamat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), dia (Ismail) berkali-kali menyampaikan keinginannya untuk menikahi Nur, namun saya tidak memberikan keputusan kerana perlu berbincang dengan Nur Nasirah dahulu."

"Akhirnya Nur Nasirah memberikan jawapan, barulah kami buat perbincangan lanjut lalu menetapkan tarikh perkahwinan mereka," kata Salma yang merestui perkawinan pasangan tersebut.

(BACA: Jomblo Merapat! Cewek Cantik ini Dinikahi Kakek 66 Tahun!)

Nay